پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261994
بانک ها تا پايان سال 140 هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه خواهند داشت
تاریخ انتشار : 1402/10/27 12:22:50
نمایش : 304
وزير اقتصاد گفت: بانک هاي تحت مديريت دولت تا پايان سال 140 هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه خواهند داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد احسان خاندوزي  در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته افزايش کفايت سرمايه بانک‌ها ۹۸ هزار ميليارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰، افزايش سرمايه بانک‌هاي تحت مديريت دولت به ۴۳ هزار ميليارد تومان رسيد.

وي با بيان اينکه تا پايان اسفندماه اين ميزان به ۱۴۰ هزار ميليارد تومان مي رسد که در مجموع بيش از ۲۷۰ هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه بانک‌هاي تحت مديريت دولت خواهد بود.

وزير اقتصاد و امور دارايي بيان کرد: اين در حالي است که در پايان سال ۹۹ مجموع سرمايه بانک‌هاي تحت مديريت دولت در همه دولت‌هاي گذشته در مجموع ۲۷۰ هزار ميليارد تومان بوده است.

خاندوزي افزود: در دو سال و نيم اخير تا پايان اسفندماه معادل کل سرمايه تا پيش از اين دولت بانک‌هاي تحت مديريت دولت به سرمايه بانک‌هاي دولتي اضافه خواهيم کرد که توان و قدرت اعتباردهي بانک‌ها افزايش يابد تا بتوانيم براي ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ توان اعتباردهي و تسهيلات و رفع نياز توليدکنندگان و مردم را در وضعيت بهتري قرار گيرد.

وي در خصوص افزايش نرخ ارز طي روزهاي گذشته نيز يادآورشد: با اتفاقات در منطقه و حمله به مردم يمن و تحولات ديگري از جمله آغاز سال نو ميلادي چيني ها بسياري از حواله ها به ناچار بايد تسويه مي شد و مجموعه اين تدابير موجب افزايش نرخ ارز در بازار شد که با ورود بانک مرکزي طي روزهاي آينده شاهد ثبات در نرخ ارز خواهيم بود.

وزير اقتصاد و امور دارايي درباره سنگ‌اندازي بانک‌ها در ارائه تسهيلات با وجود تاکيدات رئيس جمهور نيز گفت: دستور آيت الله رئيسي در مجمع عمومي بانک مرکزي جدي است و تمهيدات بسيار خوبي در اين زمينه از سوي بانک مرکزي ايران انديشيده شده است.

خاندوزي بيان داشت: بانک مرکزي ۱۲۰ هزار مورد افزايش سهميه پرداخت وام ازدواج را به شبکه بانکي کشور ابلاغ کرده و اکنون نيز بيش از ۱۰۰ هزار مورد افزايش ظرفيت پرداخت وام فرزندآوري از سوي بانک مرکزي ابلاغ شده است.

منبع: راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html